Poprzedni temat :: Następny temat
Haczyk.
Autor Wiadomość
ms93 

Wysłany: Pon Lip 21, 2008 18:06   Haczyk.

Jak w temacie. Będę łowić raczej na jeziorze. Jaki mam wybrać haczyk, czym mam się kierować?
:help:
Jeszcze jedno: jestem zupełnie początkujący, nigdy nie łowiłem i póki co wątpię, żebym w najbliższym czasie złowił coś większego...

Reklama ta nie wyświetla się osobom zarejestrowanym, Zarejestruj się.
m.y.s.z.k.a. 
Płoć

Pomogła: 3 razy
Wysłany: Pon Lip 21, 2008 18:11   

Rozmiar haczyka dopasuj do rozmiaru ryby, którą będziesz chciał złowić. Na początku możesz zacząć od haczyków nr 10 lub 12. Kup sobie od razu z przyponem, zaoszczędzisz troszkę czasu :lol: Możesz też dobrać kolor haczyka - w zależności od tego jaką przynęte zastosujesz: do białych robaków mogą być haczyki złote, a do czerwonych czy ochotki - mogą być haczyki pomalowane na czerwono

jarek136ns 
Karp

Wysłany: Pon Lip 21, 2008 18:38   

Ja radzę hak dobrać do przynęty, czyli:
-do kukurydzy nr 6
-do b.robaka nr 10
-do rosówki nr 4-6

No są oczywiście większe i mniejsze haki, ale jak na początek to takimi wyznacznikami powinieneś się kierować :)

kris900 
Karaś
kris

Wysłany: Pon Lip 21, 2008 19:28   

Popieram kolegę jarek136ns ja ostatnio na haczyk nr 4 wyciągałem średnie leszczyki i nie było problemu

ironktos 
Karaś
Łowię dla przyjemności

Wysłany: Wto Lip 22, 2008 10:33   

Dużo zależy też na jakiej odległości będziesz łowił jeśli rzucisz daleko to podobno dobre są haki z ostrzem wygiętym do środka http://www.pacificpeche.p...wary/1139_0.jpg ja takich nie stosuję bo mam problemy z zacięciem mniejszej ryby ale jak coś większego weźmie to jest ok. A jak łowisz ze średnich odległości to proponuję takie haki http://www.szczupak.pl/gf...877a7f4_min.jpg . Natomiast jeśli łowisz z bardzo małych odległości np z pomostu to dobre są takie haki http://i91.twenga.com/9/tp/94/47/89459447.png .