Witam...Mam wielki problem...Jestem wędkarze amatorem i to nawet duużym amatorem...Jade na zawody na kanał poradzono mi zanętę mondial-f powermix płoć(1kg) kupiłem ją ale nie wiem jak ją rozrobić i przygotować PORADZICIE COŚ??i czy mógłbym dzień przed ją przygotować ??? i ile pinek do tego dodać prosze o szybką odpowiedź zawody już jutrooo plz na moje gg 9709082
staraj się pisać staranniej - mod
Reklamy nie wyświetlają się osobom zarejestrowanym.
Co ty taki nadpobudliwy jesteś? Wędkarza ma cechować cierpliwość. A teraz do rzeczy.
1. Jeśli kanał ma duży uciąg musisz zanętę dociążyć, drobnym żwirkiem lub przesianą ziemią z kretowiska
2. Zanęty nie możesz rozrabiać wcześniej, gdyż trzeba do tego użyć wody z łowiska. Jeśli nie masz praktyki w rozrabianiu zanęty zabierz z domu wymyty dokładnie i wyparzony spryskiwacz w jakim sprzedawany są środki myjące, czyszczące, aromatyzująca.... Generalnie rada jest taka, lepiej zanęty nie domoczyć bo to da się skorygować niż przemoczyć. Prawidłowo rozrobiona zanęta musi sie dawać skleić w kule które życone z wysokości 2 m do wiadra z zanętą ma pozostać cała, a jednocześnie naciśnięta palcem musi się rozsypywać. Zan etę moczymy około 1 godzinę przed zawodami, po 30 minutach korygujemy wilgotność. Wodę z ewentualnym dodatkiem aromatyzatora pryskasz na zanętę mieszając ją kolistym ruchem. O sicie nie piszę bo pewnie nie masz.
3. Do zanęty możesz dodać taką ilość pinki aby jej zbyt szybko nie rozbijały. Pinki muszą być wcześniej przygotowane. Ja dzień wcześniej pinki kąpię w lekkim roztworze płynie do mycia garnków, dokładnie płukam i suszę. Wszystkie te czynności przeprowadzam na robakach "uwięzionych" w części pończochy lub rajstop, bez żadnej dziurki, zawiązane mocno na końcach. Wysuszone robaki umieszczam w pudełku przesypując je zanętą którą będę nęcił na zawodach. Moim zdaniem 30 % pinki w stosunku do masy zanęty wystarczy. Uzupełnić je możesz nęcąc proca robakami luzem lub klejąc je specjalnym klejem.